Resepi Ayam Goreng Kunyit Mudah Sedap

Resepi Ayam Goreng Kunyit Mudah Sedap

one of my fav untuk dimasak. sebab senang sangat. dulu I geli bila dengar menu ni sebab I terbayang rasa kunyit. Bila tengok Ocin selalu order, I pun jadi hantu jugak. tapi bila dah tahu resepi I dah tak pernah order kat kedai sebab senang sangat. bazir je RM 6.50 gua. hahaha

4 ketul dada ayam- I amek je bahagian yang ada isi
3 batang kacang panjang
1/2 batang carrot
1/2 sudu serbuk kunyit
garam
bawang besar & bawang putih - nak kena tulis ke? -___-

Cara Cara
Gaul ayam dengan  serbuk kunyit dan garam, goreng hingga garing. ketepikan
Tumis bawang sampai naik minyak, masukkan sayur yang dihiris tadi. 
tabur garam. bila sayur dah empuk, masukkan ayam yang dah siap digoreng tadi. siap .

p/s: sambil tu rasa lah dulu, terlebih masin ke apa ke. kalau tawar sangat pun tak sedap jugak. hiks 


tadaaa. siaplah resepi orang malas. hiks

Comments

  1. Ni namanya masakan waktu i malas. Which is ada ayam goreng, campak sayur sekali then makan dgn nasi just taruk kicap, senang. haha

    ReplyDelete

Post a Comment