Resepi Ayam Paprik Mudah

Resepi Ayam Paprik
 
 
Bahan Bahan
 
1/2 ekor ayam - amek isi je.
3 ulas bawang putih
1 biji bawang besar
5 biji cili api
bunga kobis
1/2 biji carrot
2 batang kacang panjang
2 sudu makan cili blend
2 sudu makan tomato sos
2 sudu makan cili sos
1 sudu makan sos tiram
garam
 
Bahan Hiasan
1 biji cili merah- hiris serong
2 helai daun limau purut
 
Cara Membuat
1- Tumis bawang hingga wangi
2- Masukkan semua sos.
3- Masukkan isi ayam. Kacau hingga ayam masak
4- Masukkan air (ikut suka. kalau nak berkuah letaklah banyak dalam secawan.)
5- masuk garam dan kacau
6- masukkan sayur. masak sampai empuk
 
SIAP!
 
*kalau tak letak daun limau purut pun takpe. still akan rasa masam masam gitchew. kalau tak kuat pedas, cili api pun tak perlu. cili blend dah cukup pedas bagi I

Comments

  1. tq utk resepi yg simple tu dik, akak mmg suke resepi simple gitu.... kalu yg rumit tu mmg tolak tepi la hehehe...

    tp apasal tlr grg ngn kicap tu lg menggoda mata akak pagi2 nih huhuhui

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kak kalau resepi payah payah ni malas sikit. baik beli kat kedai je. ahhaha

      ehemm lauk simple paling ngancam kan. telur goreng letak kicap nasik panas. pheww

      Delete
  2. amboi..siap ada telur goreng tu..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhaha tu lunchbox suami . mana tau tak kenyang makan paprik je hehhee

      Delete
  3. Babe, mek simpan ! Mek nk buat hjung mgu ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeayy mak buyung rajin masak. hehehee

      Delete
  4. Waaa.. best nyer.. nak diet pon sesuai ni sebab saya memang peminta sayur.. huhu.

    done follow =). selamat berkenalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi selamat berkenalan

      wah peminat sayur ye. I semenjak peknen je makan sayur T_T

      Delete
  5. serius nampak sedap..nak try lah beee

    ReplyDelete
  6. wahhh.. sedapnya.. i like paprik2 ni. memasak paprik je tak penah. hihi. tqq share :D

    ReplyDelete
  7. wah,.. boleh try resipi ni..mcm senang.. jemput singgah page sy..

    ReplyDelete
  8. Wow wow wow! Mommy Cici masak laaaaa....sedap sangat nampak! Hahah..dipadankan pula dengan telur mata dan renjisan kicap. Nyumsss....

    ReplyDelete

Post a Comment